Vredegerecht Leuven 2
kanton van Vredegerechten Leuven
- Vaartstraat 24 - 3000 Leuven
- 016 21 48 32
- 016 21 48 20
- BE34 6792 0090 5790
Openingsuren
- 8.30 - 12.30 uur
- 13.30 - 16.00 uur
Het College van de hoven en de rechtbanken heeft, met het oog op de vervanging van de MFP’s (multifunctionele printers) begin 2020, de beslissing genomen om geen faxfunctie meer te voorzien op de nieuwe MFP’s voor burgerlijke rechtbanken. Het is op dat moment de bedoeling om alle MFP’s ouder dan 8 jaar te vervangen.
Dat betekent dat onze entiteiten (waaronder de vredegerechten van Leuven 1-2-3) geen faxen meer zullen kunnen ontvangen en versturen vanaf 1/1/2020.
De griffie van de vredegerechten van Leuven 1-2-3 beschikt als alternatief over een functionele mailbox: vred.leuven1-2-3@just.fgov.be
Deze mailboxen worden centraal beheerd (gelezen – intern verdeeld – beantwoord). Het is dus zeker niet de bedoeling om individuele mails te versturen naar individuele griffiers en/of medewerkers. Bij ziekte, afwezigheid, uitdiensttreding zal dit er dan voor zorgen dat de toegestuurde individuele mail niet zal kunnen behandeld worden.
De mailtechnologie zorgt er ook voor dat een verzend-, ontvangst- en leesbevestiging kan bekomen worden.
Dus eigenlijk kan er op alle vlakken een valabel en vooral moderner alternatief geboden worden.
lees meer lees minderOver de rechtbank
Vredegerecht Leuven
Alle contactgegevens
Localisatie
Vredegerecht Leuven 2
kanton van Vredegerechten Leuven-
Vaartstraat 24
3000 Leuven - 016 21 48 32
-
016 21 48 20
- BE34 6792 0090 5790
Vredegerecht Leuven 2
kanton van Vredegerechten Leuven
- Vaartstraat 24 - 3000 Leuven
- 016 21 48 32
- 016 21 48 20
- BE34 6792 0090 5790
Coronamaatregelen
Het volledige korps van de rechters, griffiers en medewerkers van de vredegerechten en politierechtbank van het gerechtelijk arrondissement Leuven, stelt alles in het werk om de dienstverlening van de vredegerechten en de politierechtbank te kunnen garanderen.
Om de dienstverlening in de meest optimale omstandigheden te laten verlopen, werden er een reeks maatregelen uitgewerkt, aangepast aan de mogelijkheden per entiteit.
Gelieve de maatregelen in acht te nemen en de instructies goed op te volgen!
Veiligheidsmaatregelen voor het bijwonen van de zittingen en in de wachtruimten vanaf 29 oktober 2021:
- houd steeds minimum 1,50 meter afstand (social distancing)
- beperk de tijd van uw aanwezigheid (bied u aan tegen de begintijd van uw zaak en verlaat het gebouw onmiddellijk nadat uw zaak is afgehandeld)
Veiligheidsmaatregelen voor het betreden van de griffie:
- houd steeds minimum 1,50 meter afstand (social distancing)
- beperk de tijd van uw aanwezigheid
Maatregelen betreffende de dienstverlening van de griffie:
- u kan de griffie bij voorkeur per mail en telefonisch bereiken (de contactgegevens kan u terugvinden op de lokale site)
- stukken worden in de brievenbus of in een “tijdelijk noodpostpunt" gedeponeerd
- u kan de griffie enkel na afspraak met maximum 2 personen betreden (wacht geduldig uw beurt af)
Alvorens de neerlegging van inleidende procedurestukken kan behandeld worden, dient een bedrag van € 22, zijnde de bijdrage aan het fonds voor juridische tweedelijnsbijstand, betaald te worden. Dit kan bij voorkeur op de rekening van de griffie (BE34 6792 0090 5790).
Dank voor het begrip.